Saturday, June 28, 2008


ISTERI:
Mama dapat offer dari MIMOS. Minggu lepas. MIMOS setuju untuk bayar bond mama. pada MMU. Bond kerana MMU taja mama. buat PhD dulu di Uni. Southampton. Alhamdulillah kerana MIMOS juga setuju. Kasi gaji tinggi seperti yang diminta. Mama akan jadi orang kaya. lepas ni. Bolehlah aku dan ihah tumpang kaya.

AKU:
Aku terpaksa batalkan. offer untuk sambung PhD di negara orang. MIMOS pasti takkan lepaskan mama. untuk cuti tanpa gaji setelah diberi offer yang menarik pada mama. Jadi aku hanya sambung PhD di Malaysia saja. Tanah tumpah darahku.

Tak sambung PhD di oversea. Boleh jalan-jalan ke oversea dengan cara lain. Geran penyelidikan yang baru dapat (RM187,000) boleh buat duit jalan-jalan ke conference di oversea. Pleasure time kata Timbalan Naib Canselor. Semuanya free of charge. (Ada 2 lagi geran penyelidikan dalam proses untuk diterima. Kalau terima, boleh dapat hampir RM500K. Semua ni duit rakyat. Jaga baik-baik).

*Aku tidak melihat PhD kepada title Dr. Tetapi melihat selepas PhD, mampukan aku melahirkan anak sendiri, anak seagama, anak sebangsa, anak sedunia turut sampai ke peringkat PhD dan lebih dari itu.

ANAK:
Ihah tak kisah. Ayah sambung PhD di mana. Janji besday ihah bulan ogos. Ayah dan Mama kasi kereta guna elektrik yang ihah boleh naik.

Aku toleh mama dan senyum. Mama orang kaya. Ihah pun renung mama dan senyum. Ihah tahu mama orang kaya agaknya. haha.

0 Comments:

Post a Comment