Friday, June 20, 2008


Ihah dan mama ikut aku pergi Port Dickson. Ada seminar selama 4 hari 3 malam. Semua sponsor tapi tak penuh. Kena tambah RM125 semalam untuk satu apartment 1 bilik. Gomen dah takde duit. Aku tak kisah sebab selesa.

Ihah happy. Mama pun happy sebab dah lama tak berjalan. Bulan April dan Mei sibuk pindah rumah. Awal bulan Mac dulu berjalan ke Kuching. Hujung Mac ke Penang. Jadi sebab 2 bulan lebih tak pergi mana-mana, kali ini Ihah dan mama happy. Mereka happy, aku pun happy.

Mulanya aku ingat Ihah excited nak momok (momok = temok dalam bahasa melanau yang bermakna mandi). Tapi rupanya dia takut. Aku nak suruh dia mandi laut untuk hilangkan gatal-gatal dia.

Aku ada idea. Petang tu aku ajak mama pergi jalan-jalan dan belikan mainan binaan pasir.

Bila dia excited, dia mula berani dengan laut. Lastnya aku dan mama ada masalah baru.

Ihah tak nak berhenti main. Adusss.....terpaksa pujuk lagi.

Teknik Ajar Anak: Kalau dia enggan ikut cakap kita, fikirkan sesuatu yang dia suka tetapi ada kaitan dengan perkara yang kita nak dia lakukan.

0 Comments:

Post a Comment